bokhandlarn.blogg.se

2016-04-27
08:55:15

Halong bay, lördag

Jag och Camilla packade väskorna för att bege oss till Halong Bay. Vi blev upphämtade på Lily's travel agency och fick åka cirka 3 1/2 timme i en söt liten buss.
 
Efter att ha skannat cruise efter cruise efter cruise kom vi fram till att vi skulle ta Scorpion. Varför valde vi då denna när alla båtars program var snarlika? Jag kan inte svara för Camilla, men alltså SCORPION!! Och den hade värsta svansen! Hur kan man säga nej, liksom?
 
Vid hamnen // matsalen // skorpionvin!! // Hytten med en glad Camilla // hytten
 
Vi hamnen gick vi förbi vår båt för att sedan sättas oss i en mindre båt som tog oss till vår båt. Don't ask me why. Båten var i alla fall mysig och maten var väldigt god (surprise surprise, jag tror inte jag ätit något jag inte gillat i Vietnam). Båten åkte en stund bland alla fina öar/berg/grottor.
 
Utsikt från båten
 
Sen stannade vi till på en ö för att klättra upp och kolla utsikten, samt bada.
 
Utsiken från ön och en glad Camilla som äntligen får bada.
 
 Senare åkte vi till en flytande fiskarby och ett flytande fiskarbymuseum. För att komma dit paddlade vi kajak. Aldrig gjort förut och det var rätt läskigt. Min armträning är färdig för det här året i alla fall. De andra paddlade före mig och Camilla och zickzackade oss fram (hur svårt ska det vara att hålla kajaken rak i någon sekund?? Väldigt tydligen). Vi såg ett gäng hoppande fiskar. Galet gulligt, men priset går nog till en den där lilla fisken som hoppade så mycket senare än de andra. Dvs. En jag och Camilla fisk. En väldigt stor fjäril kom också emot oss. Tur att man har en paddel i försvar in case of a fjärilsattack. Har hört att de är väldigt vanliga och att cirka 1 person per årtusende blir skadad i en sån attack. The more you know.
 
Kajakpaddling // Fin solnedgång // Efter satt jag och Camilla på däck och pratade  
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: