bokhandlarn.blogg.se

2016-04-21
10:19:23

Helgen i Sapa, fredag

Jag tänkte berätta lite om vad vi gjorde i helgen i Sapa och visa lite bilder. Det var en känslosam helg med mycket trekking, jag tänkte dock inte gå in så mycket på det.
 
Okej så Sapa.
Vi vaknade upp tidigt för att ta oss till Lily's resebyrå och betala resan. Förstod nu varför vi behövde vara där klockan 6 (bussen gick åtta), för att betala för fanskapet tog evigheter! Tillslut var alla pengar där de skulle. En liten buss hämtar oss för att ta oss till den stora bussen. Den var full av folk... Vi stannade tre gånger till för att hämta upp fler. Jag börjar förstå begreppet "Clown Car".
 
Bussen vi åkte med var som små sängar istället för stolar. Det var faktiskt väldigt bekvämt och jag sov bra, nästan alla fem timmar.
 
Såhär såg det ut inne i bussen
 
Väl framme vid Sapa väntade vi på att bli upphämtade. En timma senare kändes det lite väl löjligt. Visade sig att han som skulle hämta upp oss istället hämtat upp någon annan grupp för "det är inte min uppgift att kolla att jag har rätt folk med mig". Okay if you say so...
 
Bara att vänta i stekande värme på stationen i Sapa.
 
När vi kommer till hotellet och får äta lunch blir det tydligt att all information vi fått var antingen 1) inte hel eller 2) i fel ordning. Vi skulle alltså inte bo på homestay idag, utan på hotellet. När vi hade ätit färdigt skulle vi trekka. Vi tog tid på oss dock och när det var dags att gå reste sig ett hav av människor upp som tydligen suttit och väntat på oss. Oups. Fast hey, kanske skulle kollat att ni fått med er rätt personer i bilen, just sayin'.
 
Att trekka var rätt utmanande, först skulle vi ner för berget som var otroligt utmanande, och sen gick vi ner till Cat Cat Village med massa svåra trappor. I slutet av byn fanns ett fint vattenfall och en scen med massa dans. Ja och sen skulle man ju uppför berghelvetet också. Två timmar senare var vi tillbaka på hotellet.
 
Galet vacker utsikt.
 
Efter äventyret passade jag på att vila ut och försöka förbereda mig för mysteriet morgondagen. Det tar vi i nästa inlägg.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: