bokhandlarn.blogg.se

2016-04-06
04:38:19

Irra bort sig i Hanoi

Vägen till och från Nutricare är jag helt själv. Men jag tänkte att jag hade lärt mig den. Så när jag plötsligt inte kände igen mig drabbades jag av panik. Jag såg Media Mart men den hade inte ett extra tak, och stationen efter hade inget shopping mall. När bussen svängde gjorde den det åt fel håll...
 
Gick av. Ingen aning om vart. Har google maps och enligt den var jag alldeles för långt bort, som jag misstänkte. Kontaktade diverse personer om att jag var vilse och efter att jag gråtit lite av stress så ringde jag Camilla som föreslog att jag skulle ta en taxi. Tanken hade inte ens slagit mig eftersom jag var helt upptagen av ett stressanfall.
 
Tog en taxi och visade adressen som min kollega skrivit upp på både vietnamesiska och engelska. Min coordinator ringde och hon talade med taxichaufören så att han förstod vart vi skulle. Jag hade åkt för långt för det första han gjorde var att vända.
 
[Kan jag bara säga hur irriterande mycket åäö vi använder? Jag sitter här och klistrar in för att det ska bli lättare att läsa. The things I do for you guys].
 
Hur som helst, fick chans att spräcka en 500.000 dong-sedel. Inte så lätt alltid. Nu är jag i alla fall framme på Nutricare och fortsätter mitt sökande efter den bästa D-vitamin temperaturen.
 
Skåp med produkter