bokhandlarn.blogg.se

2016-04-08
09:51:21

Liten bonus från Bat Trang Ceramic Village

När vi kom till Bat Trang i Söndags (se inlägget innan) så blev vi mötta (är detta verkligen ett ord?) av lokalbefolkningen som ville att vi skulle göra vår egen keramik.
 
"Later" svarar vi. Hon går iväg, kommer tillbaka på en gång och säger "How about now?"
 
Oh well, tillslut bestämde vi oss för att prova.
 
 
Where the magic happened
 
Det gick inte. Inte ens lite. Tillslut kom hon och hjälpte mig och gjorde i princip hela min skål åt mig. Det gör inget för det här är inte ett möjligt karriärsval för mig (visste jag det inte då vet jag det i alla fall nu).
 
När de gräddat färdigt i ugnen så ger en man mig "min" skål och säger klart och tydligt "Don't touch the edge, it will break". Självklart var det första jag gjorde att ta i kanten och den gick sönder. Ibland undrar jag om jag är en fara för allmänheten.
 
Hur som helst. Jag kanske inte kunde göra en skål själv, men jag kunde måla den själv, och ha sönder den helt själv.
 
 
"Min" skål
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: