bokhandlarn.blogg.se

2016-04-21
08:29:00

Thiên Sơn Trà (Himmel Berg Te)

Igår tog mina fina kollegor Miss Phuc, Trang och Tuyen mig till ett mysigt japanskt tehus, Thiên Sơn Trà ("I don't know how to translate it so it makes sense, it literally means 'Sky mountain tea'"). Det var så mysigt och jag blir så ledsen av att tänka på att det inte är så mycket tid kvar med mina underbara kollegor. De har verkligen gjort det mesta av min tid här i Hanoi.
 
Lite bilder från hur det ser ut
 
Efter jobbet tog vi "the motor bikes" till tehuset. Mitt i rusningstrafik. Jag börjar bli proffs på att bli skjutsad på en sån. Jag passade på att titta runt och upptäcka lite nya delar av Hanoi.
 
Själva tehuset var otroligt rogivande. Av med skorna, sitt på golvet, the usual. Jag fick prova Lotus Seeds som var väldigt goda, och ett slags renande vatten som man kokat blad och örter i. Det var också väldigt gott!
Menyn // mitt te // "lövvatten" och lotusfrön // maten
 
Vi åt nudlar till middag och Trang fick hjälpa mig äta upp min portion för jag fick ofantligt mycket mat på tallriken (tydligen ser restauranger ofta att utlänningar äter galet mycket mat. Well, det gör inte jag så det var lite av en struggle). Fick veta att Trang älskar nudlar så mycket att hon kallas "Trang noodles".
 
Det var så mysigt och vi pratade och skrattade om allt möjligt. Kommer verkligen sakna mina kollegor och det är helt galet att det bara är 7 arbetsdagar kvar!
 
Tuyen, också känd som "kollega 2"
Hon har fler bilder på gänget som jag väntar på. Stay tuned.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: