bokhandlarn.blogg.se

2017-04-16
14:53:21

Fem-gänget kör glutenfritt och lär ut om Brexit

När jag är ledig brukar jag gå till Greenwich. Börjar dock bli lite överbefolkat då det är ett väldigt mysigt ställe att hänga på när det är soligt. Och nu är det någon festival där. Jag har tänkt ganska dumma tankar som jag ofta tänker när folksamlingar bestämmer sig för att sega, ta all plats och helt enkelt inte fattar att man inte kan ta upp en hel väg utan att släppa förbi folk. 
 
Gick till posten för att posta lite brev och vykort och gick sedan till Waterstones för att kolla böcker och fika på deras café. Burkar ta en scone och en kanna te. Så mysigt, har ett klippkort på teét nu. 
 
Det har blivit en del böcker sedan jag kom hit. Det är det bästa med ensamheten tycker jag. Jag kan gå in i bokhandlar i flera timmar och bara vända och vrida utan att känna stress för att det känns som att personen jag är med vill göra något annat. Jag har också ett mysigt Public Library några minuter från där jag bor. 
 
När jag kom hit för en intervju blev det ganska tydligt hur humorn ter sig i detta land. Så gott som varenda tidningsrubrik är en ordvits och det har släppts en fortsättning på Fem-gänget av Enid Blyton (skriven av Bruno Vincent) som tar upp viktiga ämnen såsom att prova glutenfritt, sluta dricka alkohol, eller när de glömde Mors dag. Jag vet inte varför men har en stark känsla av att någon av dessa böcker kommer ligga i min resväska hem. They speak to me on a personal level. 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: