bokhandlarn.blogg.se

2017-04-30
18:44:59

Helgerna med Anja del 1.

Första månaden spenderade jag mycket av mina helger med Anja, en vän från Tyskland som jag träffade i Vietnam och som sen befann sig ett tag i Sverige och nu också praktiserade i London. Man brukar säga att världen är liten men common! 
 
I alla fall, det var ett tag sen så minns inte allt i detalj, så vi låter bilderna tala. Första gången var jag rätt förkyld så vi gick mest runt, fikade lite och sen behövde jag åka hem och vila. Inte så mycket bilder med andra ord. (Klicka på bilderna för att förstora).
 
 
Bild 1. Buckingham Palace. Bild 2. Någon guldig staty vid Buckingham Palace.
 
Vi gick förbi Green park. Häng med nu. Det visade sig att den parken var där vi möttes första gången men ingen av oss kopplade det. Det var också parken jag och Andreas gick vid när vi var här för min intervju. Parken ligger precis vid Buckingham Palace. Det var då, DÅ jag började få lite lokalkänsla.
 
Sen hittade vi FÅGELPARKEN. Även känd som St Jame's Park! Blev så kär i alla tokiga fåglar att jag även tog Andreas och Anneth dit (de bilderna är lite bättre så ni får vänta tills det inlägget).
     
Bilderna är som sagt inte de bästa men några fåglar blev det. Jag beundrar särskilt deras fötter, de ser nästan inte äkta ut. Och fågeln som dyker i bild 3, ungefär så jag ser ut när jag försöker mig på vardagssysslor. 
 
Eftersom det tar otroligt lång tid att ladda upp bilderna tror jag att jag gör korta och många inlägg istället. Ska försöka (på riktigt) att uppdatera oftare nu min SISTA månad i London. Har vart så galet trött den senaste veckan (okej, utgå från att jag ALLTID är trött men ibland är jag trött av olika anledningar) då jag håller på att rekrytera en utvärderare till ett projekt i Nigeria. Ungefär som man säger att man lär sig mycket om hur man är en människa av att jobba i butiker och snabbmatsrestauranger så lär mig sig en hel del av att rekrytera (till exempel hur man undviker att slita av sig håret för att 80% av alla ansöknigar har absolut INGET med tjänsten att göra).
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: