bokhandlarn.blogg.se

2017-03-06
09:05:28

London calling, new adventures and other clichés

Okej, som jag skrev förigår på Facebook så bor jag numera i London i tre månader. Något jag inte hade planerat eller drömt om. Det bara blev så. Och det är jag glad för. 
 
Let's ta det från början. Jag kollar i mitt vackra jobb-excelark där jag skrivit upp vilket land/stad, vilken organisation, vilken tjänst, deadline och link jag ska söka. Låter strukturerat och bra. Behöver kanske inte nämna att jag glömmer bort att söker cirka 99 % av dem... 
 
Okej, så jag ser ett Action Against Hunger internship i London. Deadline, idag. Ska jag söka..? Jo men jag gör det. Jag har ju vart sugen på den organisationen sedan min tid på Sida. Ser att deadline var kl 10 på morgonen. Klockan var 18.14... Med andra ord var jag så väldigt nära att inte söka. Men jag gjorde det.  Varför inte. Tjänsten låg kvar. 
 
Det var en måndag (6/2). De ringer på fredagen och kollar att jag fortfarande är intresserad och har möjlighet att  komma på intervju nästa onsdag (15/2). Lång historia kort som jag kan beskriva i ett annant inlägg: åker till London över dagen med Andreas (högst misstänksamma tydligen för vem åker till London över dagen utan bagage?! Men efter att ha visat pass, bankkort och leg och svarat på vad vi skulle göra i London fick vi checka in... Geez...). 
 
Lång historia kort igen, jag fick tjänsten! Och nu är jag här. ELA kallas enheten och står för Evaluation, Learning och Accountability. Mycket utvärdering och hålla organisationen och partnerorganisationerna pålitliga och kolla att jobbet görs. Ska bli så kul! 
 
Första dagarna i London samt intervjudagen får bli separat inlägg men sitter här i sängen på St Christopher's Inn (3 min från ACF som jag numera kommer kalla organisationen, står för Action Contre La Faim) och vågar inte packa upp min BH eftersom jag är så klantig och folk ligger och sover. Men ja. Den ska nog fram snart ska ni se. 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: