bokhandlarn.blogg.se

2014-07-28
20:32:00

Bokhandlarn

Jag är Emilie. Bokhandlaren. Varför säger jag så? För att jag handlar ett onormalt antal böcker? Perhaps, men också för att jag är en anställd på Akademibokhandeln i Stockholm (gissa vilken och du får en kaka).

 

Mitt liv har dock inte alltid vart fyllt av bokar med bildlar i, eller actually it has, men jag har inte alltid jobbat med det. Jag gick gymnasiet (samhälle och journalistik) vilket var när jag startade min första blogg. Ettan? Tvåan? I alla fall inte trean. En allmän blogg där jag vägrade använda ordet vardag i headern (we get it, bloggen handlar om din vardag, vad skulle den annars handla  om - ditt liv som blomma? Anywayyy, den dog ut. Eller snarare byttes mot en amerikansk university blog.

 

Det var ett tag sedan. Kom hem. Började jobba på bokhandeln, tog körkort, har snart en kandidat i utveckling och internationellt samarbete (Internationell hälsa) på högskolan, flyttat hemifrån med min syrra. Träffat min Star Wars nörd till pöjk. Som introducerat mig till hela originaltriologin. Det ni. För övrigt flyttar vi två ihop i september.

 

Så jag är Emilie, snart 24 år. Bloggade nyligen på Wordpress.com, men jag blev frustread på hur bloggen alltid gjorde som den själv ville och inte som jag ville.

 

 Några småsaker om mig:

* Jag har en ganska eklektisk boksmak. Har svårast för deckare och chic lit. Det betyder INTE att jag dömer folk som gillar att läsa det. 

* Jag har som mål att läsa mig jorden runt, det vill säga läsa böcker som utspelar sig i vartenda land vår lilla jord kan erbjuda. 

* Fairytales are awesome!

* Jag har två helsyskon, tre bonussyskon och tre sladdisar på 6, 4 och 1 år. Jag är äldst. 

*Trots att jag älskar böcker så avskyr jag att äga för mycket så om boken inte kommer över ”åh vilken grymt bra bok” stadiet skänks den till läkarmissionen i hopp om att den en dag ska få stanna i en bokhylla med just den bedömningen.

*Böcker in my hearts. Men den delar plats med dans och musikal. Dansar överallt. Mina favoritmusikaler är Wicked, Hairspray, Rock of ages, Billy elliot, the lion king, Romeo och Julia (som korreograferades av The Bounce) och lite med mera. När jag pluggade i USA gick jag på fem broadwaymusikaler. Eh nej jag är inte nördig.

 

”Nu blir det böcker!”

 

 

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: