bokhandlarn.blogg.se

2014-09-13
08:49:57

Oj oj oj

Det har vart svårt att blogga regelbundet på senare tid. Om jag snabbt ska försöka förklara varför så beror det till största delen på stress.
 
Stress till att få upp min C-uppsats från Tanzania i tid. Jag fick det.
Stress att klara opponeringen och bli godkänd. Det blev jag.
Stress att över sommaren bli klar med en rest (min första C-uppsats innefattande varför infektionssjukdomar sprids till den grad det gör efter katastrofer trots alla riktlinjer). Det blev den.
Stress för att jag behövde få in alla mina poäng från kandidaten två dagar INNAN C-uppsatsen skulle upp på opponering! Det löste sig.
Stress att inte kunna gå från villkorligt reserv till villkorligt antagen på mastern. Jag blev antagen. Villkorligt.
Stress för att jag skulle bli underkänd på opponeringen och inte få gå min master. Den blev godkänd.
Stress för att få in alla kompletteringar innan kursstart på mastern. Min examinator gick upp och registrerade mig direkt så jag kunde ta det lugnt. 
Stress för att en lärare glömt lägga in betyg för ett gammalt seminarium och jobbar numera inte kvar. En annan lärare fixade det.
Stress för att när jag äntligen kom in på mastern blev det en massa mikrobiologi som var alldeles för svår. Det är inte det längre.
 
Som ni hör har allt löst sig. Men får man veta sånt i förtid? Nej, verkligen inte. Så min sommar har vart fullt av magsmärtor, tårar, håravfall (ja, bokstavligen) och diverse svordomar. 
 
Men det löste sig. Jag läser numera en master i Infectious Disease Control. Och äntligen har vi skiftat från mikrobiologin till vaccinering, nutrition och the emergence of new infectious diseases. Tentan är dock snart här. Hjälp! 
 
Dessutom har jag flyttat ihop med Andreas och det går väldigt bra. Efter denna, rent av sagt skitsommar är jag väldigt lycklig. 
 
Och har miljarder böcker att recensera så let's begin!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: