bokhandlarn.blogg.se

2016-04-28
07:43:00

Halong bay, söndag

Vaknade upp på båten av att regnet öste ner. Tur att vi skulle till en grotta då. Vägen till grotten var dock blåsig med isande regn: hej Sverige, visste inte att jag skulle se dig här i Vietnam.
 
Grottan var fin. Det var en grotta. Det var dock nästan roligare att titta på hundvalpen som så gärna ville följa med alla turister.
 
Guiden med hundvalpen
 
Dessutom skulle vi använda fantasin och se så gott som alla stener som djur. Didn't see it to be honest. En drake såg jag men jag skulle ha velat byta plats på huvudet och svansen.
 
Lite bilder innuti grottan. Den sista bilden är av en sten som ser ut som en sköldpadda som symboliserar tur och lycka. Man kan klappa på huvudet och skänka pengar.
 
Sen har vi ju det där med att använda fantasin. "If you look close enough," säger guiden "you will see a finger pointing. Do you see the finger? Do you see it?"
Jo men visst, jag ser ett finger... Bara ett finger, inget annat. Ett finger. Okej kanske möjligtvis en snigel.
 
Utsikten
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: