bokhandlarn.blogg.se

2016-04-05
13:25:31

Vietnaengelska

Nu har jag varit framme i några dagar. Det är svårt att beskriva känslan för det går upp och det går ner. Just nu upp.
 
Igår besökte jag Nutricare, vilket var lite av en mindre katastrof. Det tog en timme att resa dit, bussbyte och att korsa dessa galna övergangställen som påminner om ett supermariospel där målet ar att inte bli överkörd. Oh well. Det kan jag leva med. Men det lutade mot att jag skulle vara pa projektet 08.30 - 17.30 vilket skulle betyda att jag skulle sitta mitt i rusningstrafiken och missa middag och missa allt. Huvudpersonerna på Nutricare satt i möte eller var ute ur landet. Inget förberett.
Vägen till och från jobbet
 
Min underbara coordinator sa att hon skulle följa med idag också för att vara säker på att allt blir bra. Igår kväll innan vår lektion i vietnamesiska (världens enklaste språk btw... eh...) pratade jag med henne om att jag inte var bekväm med arbetstiden. Hon höll med och vi har lyckats få det till 9-16. Betydligt bättre!
 
Hur som helst, så fort min coordiator gick idag så började alla försöka prata med mig och stämningen blev mycket lättare. Jag fick tidernas svåraste uppgift (kolla vilken kemisk temperatur som behövs for att på bästa sätt få i D-vitamin i Gummibjörnar) och har precis ätit lunch (ska publicera detta när jag kommer hem dock så kanske snarare nyss ätit middag). Jag och min kollega i min ålder har precis haft vietnamesisk lektion, helt spontant och informellt. Under lunchen försökte jag och mina kollegor föra samtal på bästa sätt. De är verkligen sn'lla och tar bra hand om mig.
 
 
Nu sätter mina kollegor på Why does it rain med Darin på Youtube. Didn't expect that
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: