bokhandlarn.blogg.se

2017-03-10
18:43:27

Nyklarna till rummet (eller min resväska har fått sparken)

I tisdags tog jag ledigt från Action Against Hunger, checkade ut från hostellet och begav mig in mot Old Street för att hämta nyklarna till mitt Spareroom i Isle of dogs. Det tar cirka 30 minuter att gå till jobbet, eller fyra DLR stationer. Vägen dit är fin med Themsen och mysiga små hus. Däremot är gångtunneln under jorden väldigt creepy. Tur att det är många som går där. 
 
Hur som helst, dagen gjorde mig helt slut och sen var det jobb och nu är jag väldigt förkyld. Svårt att ta tag i saker efter det. I alla fall. Min resväska. Fy fan för min resväska. Vi har vart med om mycket tillsammans. Flytten till New York. Babati. Hanoi. Och lite däremellan. Men hjulen hänger inte med. Att dra denna varelse i en stad som London där vägarna är gamla och det inte finns hissar är som att springa ett marathon. Nu behöver jag inte använda den tills jag ska hem i juni men jag tror inte det kommer ske faktiskt. Jag byter ut den mot en yngre modell. There, I said it. No more. 
Okej, så jag hittar kontoret och får sitta i cirka två timmar för de hittar inte min inbetalning i systemet. Sen hittar dem den. Ganska anticlimatic om man säger så. Därifrån åkte jag till Crossharbour (min station) och letade efter huset. Fy fan för google maps. Varför funkar det aldrig för mig? Den visar en väg och jag går mot motsatt håll. Varenda gång. I flera år. TILLSLUT hittar jag huset. Det slutar dock inte där. Ska ju hitta rätt dörr också. Det tog längre tid än jag vågar erkänna. 
 
I alla fall. Jag bor då i en lägenhet med fem andra personer som jag knappt ser. Ganska skönt faktiskt. Jag har mitt eget rum,  precis bedvid badrummet. Har en säng, två hyllor, ett skrivbord och en garderob. Sen har vi kök och tvättmaskin. Utanför huset finns en livsmedelsaffär. Jag kommer visa bilder så småningom. In the meantime får ni nöja er med en karta. 
 
[Syntolkning: PrintScreen från Google Maps som visar vägen från mitt boende i Crossharbour till Action Against Hunger. Symbolen visar att det tar 32 minuter att gå.]
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: