bokhandlarn.blogg.se

2016-04-22
10:29:30

Helgen i Sapa, lördag

På lördagen skulle vi trekka till vårt homestay i någon liten by. Okej men det kan väl inte vara så svårt. Jag borde vart mer skeptisk.
 
Vi går nerför samma backe som gårdagen, och det var lika svårt denna dag. Men nu vek vi av vid en stig som typ gick upp i bergen. Och nerför. Och uppför. I ett X antal timmar.
 
 
Det var otroligt svårt. Det var svårt att andas när det gick nedför för rädlan att falla (jag föll dock bara två gånger), gick det uppför var det svårt att andas, because det gick uppför. När vi gick rakt fram... Oh wait, we didn't.
 
Så hur länge gick vi? Efter typ två och en halv timme (mind you, då trodde jag vi var klara) så sitter vi i skuggan och vilar. Då berättar vår guide att vi har gått tre av 12 kilometer! Alltså händer det här?
 
Det var så krävande (okej här är några saker jag kände under denna fem timmar långa tur: illamående, yrsel, huvudvärk, törst, kissnödig, mensvärk, stukad fot, brännande hälar, extrem värme från solen, början till en rejäl solbränna). Så nej. Jag njöt inte av turen, även om det var väldigt fint.
 
Stigen // Utsikten // En lokal tjej hjälpte mig mestadels av vägen och gav mig detta hjärta // Lite sällskap // Framme vid en av byarna.
 
MEN, vårt homestay var otroligt mysigt! Det fanns rinnande vatten med dusch och toalett (till skillnad från hotellet...). Kvällen var med andra ord lugn och rogivande och vi hjälpte till att göra vårrullar. Eller tror det var vårrullar. It looked nothing like the picutre. Okej så de kanske såg ut som om en femåring gjort maten men gott som bara den var det i alla fall! 
 
Hur vi sov // Vår guide // Vi spelade kort på kvällen och fick sällskap.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: